Tvättat

Slängde in en laddning tuggummipåsar i maskinen och körde på 60 grader… Min förväntning var att påsarna skulle bli lite slitna, få en lite luggig look. Dessutom hade jag broderat med ullgarn på en av påsana, vilken jag räknade med skulle krympa och få påsen lite oformlig. Även påsen jag flätat ihop med linnetyg åkte i maskinen, och den var i ärlighetens namn det enda som ändrade uttryck av att tvättas. Den blev precis lika sliten som jag hoppades på!

Jag tror jag skulle lagt in lite annan tvätt i maskinen för att liksom ge påsarna lite motstånd.. jag skulle ju kunna testa att tvätta dom andra igen.. om det inte vore så att trumman i maskinen blev så statisk att vi fick ta hit en reparatör som kopplade bort en jord-kabel från trumman och avrådde mig att tvätta mer med maskinen..

Lämna en kommentar